Suuttimen korjaus.
Boschin solenoidiohjattu suutin rikkoutuu harvoin niin pahoin ettei sitä voisi korjata. Suuttimiin saa varaosia.
Boschin pietso-ohjattu suutin on myös korjattavissa. Tyypillisin vaiva on kärkien tiputtaminen, se on korjattavissa. Toinen ongelma liittyy joissain automalleissa pietsoelementin rikkoutumiseen, jolloin koko suutin on vaihdettava.
Delphin cr-suutin on myös korjattavissa, varaosana saa venttiilin ja kärjen sekä mutterin. Suuttimen saa korjattua osia vaihtamalla, koepenkissä määritetään sille uusi koodi joten suutin saadaan sovitettua autoon.
VDO/Continental/Siemens suuttimien testaus ja korjaus onnistuu. Varaosia saa myös näihin tyyppeihin. Tyypilliset ajoneuvot joissa näitä on käytetty, ovat PSA:n moottoreilla varustetut, Ford, VAG Commonrail 1,6 L.
Koepenkkitarkastus.
Tarkastamme suuttimet ja korkepainepumput koepenkissä.
Commonrail suutin testataan vähintään viidessä kuormituspisteessä. Tällä varmistetaan että suutin on mekaanisesti kunnossa ja kykenee toimimaan kaikissa kuormitustilanteissa. Syöttöarvot voivat kulumisen takia muuttua, mutta säätöjä muuttamalla toiminta saadaan oikeaksi.
Elokuussa 2022 otimme käyttöön Boschin DCI700 koepenkin jolla voimme testata laajasti Boschin suuttimet uusimpia malleja myöten.
Korkeapainepumput testataan vuotojen varalta ja maksimituoton tarkastamiseksi. Mikäli siinä on ohjausventtiileitä, niiden toiminta varmistetaan monivaiheisella testillä venttiilien oikean toiminnan toteamiseksi.