Audi/VW

Audin commonrail tekniikka tuli hieman myöhemmin, mutta tehokkaat moottorit vaativat heti huipputekniikkaa, piezosuuttimet ottivat paikkansa V6 moottoreissa ja niitä on valmistettu runsaasti. Kulumisen takia suutin kaipaa huoltoa, ja kärjen vaihto on nopea tapa saada suutin toimintakykyiseksi. Testaus tapahtuu koepenkissä jossa voidaan todeta toiminta.

Vanhemmissa moottoreissa jakajapumppu on ollut luotettava komponentti, mutta vuosien aikana esiintyy lähinnä tiivistevuotoja. Niiden korjaus on helppo toimenpide ja samalla saadaan koepenkissä säädöt kohdalleen.

V6 moottorin VP44 pumppu on mahdollista testata ja korjata. Elokuussa 2020 hankittiin Boschin EPS815 koepenkki joka mahdollistaa tämän.

Pumppusuutintekniikka on VAG konsernin autoissa erittäin yleinen. Pumppusuuttimet ovat lujia komponentteja, mutta käyttöaika tuo niihinkin huoltotarvetta. Savutus ja epämääräiset häiriöt saadaan kuriin huoltamalla.

Testaamme myös Siemens-VDO pumppusuuttimet koepenkissä!