Tietoja meistä

Korjaamme kaikenlaisia diesellaitteita, pumppuja, suuttimia. Etsitään vikoja dieseljärjestelmistä, luetaan vikakoodit.

Commonrail solenoidi- ja pietsosuuttimien testaus ja korjaus.  Bosch, VDO, Denso.

Bosch, Delphi ja Siemens-VDO  pumppusuuttimien testaus ja korjaus.

Rivi- ja jakajapumppujen korjaus. Mekaaniset, EDC- ja Boschin VP29/30/44

Kuulumme Dieselfit korjaamoketjuun.

Boschin commonrail suuttimien testaukseen käytetään Boschin DCI700 testipenkkiä ja EPS815 penkkiä CRI varustuksella . Diesellandin Flagman testausjärjestelmällä testataan Delphi, Denso ja VDO suuttimet

Jakajapumput testataan Hartridgen HA400 koepenkillä tai Boschin EFEP515:llä.

VP29/30/44 pumput testataan EPS815 koepenkissä. Ajoneston vapautus saadaan tehtyä samalla laitteella.

Rivipumput ja commonrail pumput testataan EFEP515 tai EPS815 koepenkissä.

Pumppusuuttimet testaan EPS815 koepenkissä.

Perinteisille ruiskutussuuttimille on EPS100 testauslaite.

Sähköisistä testausvälineistä mainittakoon Boschin KTS560 ja Launch diagnoositesterit. Lisäksi diagnostiikassa auttaa PMS100 ja Picon 4-kanava oskilloskooppi.

Käytämme laadukkaita varaosia vaihtosuuttimiemme korjauksessa. Kaikki suuttimet ovat huolellisesti läpikäyty ja testattu koepenkissä. Koodattaville suuttimille määritetään uudet koodit. Myös korkeapainepumput ovat testattuja.

Kaikille valmistamillemme komponenteille annamme takuun, 1 – 2 vuotta komponentista riippuen.

Korjaamon päämestarina toimii Jukka Mankinen, jolla on pitkä kokemus autoalalta. Yrittäjänä aloittanut v. 1992. Diesel- ja autosähkökorjaamo toiminnan aloittanut 1997. Välillä korjaamokalusto on ollut ulkopuolisessa omistuksessa, mutta 2017 maaliskuussa aloitti Kuopion Auto-Diesel Oy. Sinne siirtyi kalusto ja osaaminen yrittäjän mukana.

Koulutustaustana yrittäjällä on ammattiopintojen lisäksi teknillistä koulutusta. Myös maahantuojien kurssit ovat antaneet hyvän pohjan vaativalle työlle.

Boschin järjestelmäasiantuntijan tutkinto mahdollistaa vaativan vianhaun nykyaikaisissa ajoneuvolaitteissa.

Suomen Autoteknillisen Liiton järjestämissä Mestarimekaanikko-kilpailuissa on tullut menestystä: v. 2007 toinen sija ja 2011 voitto.

Korjaamomme henkilöstö täydentyi lokakuussa 2023. Pasi Piekiäinen tuli täydentämään osaamistamme ja jakamaan työtehtäviä. Hänellä on pitkä kokemus dieselkorjauksissa, aikaisemmat työsuhteet ovat olleet Kuopion Dieselhuollossa ja Atoyn dieselhuollossa. Aikaisemmissa työsuhteissaan hän sai monipuolisen koulutuksen komponenttivalmistajien kursseilla. Lisäksi hän osallistuu myös asiakaspalveluun.

Nykyisin korjaamolla keskitytään pääasiassa diesellaitteiden korjauksiin. Korjattavana on kaikenikäisten dieselmoottorien suuttimia ja pumppuja

Tämän päivän dieseleissä on elektroniikka tullut mukaan ja vaatimukset korjaamolaitteille ovat lisääntyneet sen mukaisesti. Meillä on panostettu siihen että mahdollisimman moni dieselkomponentti saadaan kuntoon.

Maahantuojien ja yhteistyökumppanien antaman tuen avulla saadaan hankalatkin ongelmat ratkaistua. Vianhakuun ja korjaukseen hankitut ohjelmistot auttavat työstä suoriutumisessa.

Uusiin haasteisiin vastataan aina kun on mahdollista. Uusimmat ruiskutus komponentit vaativat kalustoon panostamista ja uuden oppimista. Tästä hyötyvät asiakkaamme laadukkaana ja joustavana palveluna.

DCI700 koepenkki ja käyttäjät: Pasi Piekiäinen (aloitti lokakuussa 2023) sekä Jukka Mankinen

Lisätietoa ja kirjoituksia alan aiheista löytyy Artikkelit-välilehdeltä